جستو جو
جست و جو

نظر رهبری درباره برداشت از چاه‌های غیرمجاز حوزه دریاچه ارومیه : برداشت غیرمجاز از چاه‌ها ، “خلاف شرع “

نظر رهبری درباره برداشت از چاه‌های غیرمجاز حوزه دریاچه ارومیه : برداشت غیرمجاز از چاه‌ها ، “خلاف شرع “
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴
استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در نشست مشترک ستاد احیای دریاچه ارومیه و قضات آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در مدت ۱۸ ماه گذشته از عمر دولت یازدهم موضوع احیای دریاچه ارومیه در اولویت بوده است، اظهار داشت: از نیمه سال گذشته و سال‌جاری تمام وظایف دستگاه‌ها ابلاغ شد و راهکار احیای دریاچه ارومیه به صورت علمی تهیه شده و اجرای آن نیز آغاز شده است.

وی گفت: از طریق صحبت‌هایی که با مردم شده تلاش کرده‌ایم تا از طریق فرهنگ‌سازی مشوق‌های زیادی به کار گرفته شود و هر کشاورزی روش خود را اصلاح کند ۸۵ درصد هزینه‌ها را دریافت خواهد کرد.

وی یادآور شد: ۱۵ درصد حق کشاورز هم در صورتی که همراهی کامل وی را شاهد باشیم پرداخت خواهیم کرد اما در کنار این مشوق‌ها چاه‌های غیرمجاز را در حوزه دریاچه شاهد هستیم و برخی اضافه برداشت‌ها هم صورت می‌گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: کمک و همیاری دستگاه قضایی در زمینه مقابله با این چاه‌های غیرمجاز احساس می‌شود و مقام معظم رهبری نیز در جواب سئوال شرعی برداشت غیرمجاز از این چاه‌ها آن را خلاف شرع دانسته‌اند و از قضات محترم و فرماندهان انتظامی شهرهای اطراف دریاچه ارومیه درخواست داریم تا در موضوع برداشت غیرمجاز آب منطقه‌ای را کمک کنند.

وی گفت: ۸۰ هزار چاه در حوزه دریاچه ارومیه وجود دارد که ۴۰ هزار چاه غیرمجاز است و بدون هماهنگی و همراهی مسئولان قضایی و انتظامی برخورد با این تخلفات امکان‌پذیر نخواهد بود.

جبارزاده ادامه داد: با همکاری دستگاه قضایی و ارائه راهکارهای لازم خواهیم توانست برای احقاق حقوق مردم و احیای دریاچه ارومیه اقدامات لازم را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با وجود مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه برخی مزارع و باغ‌های جدید در آذربایجان غربی ایجاد شده و نباید اجازه دهیم اتفاقات تلخ رخ دهد و بادهای نمکی خطرناک زندگی انسان‌ها را تهدید کند.

ارسال شده در دسته بندی نشده