جستو جو
جست و جو

اظهار رضایت سفیر ژاپن از روند احیای دریاچه ارومیه

اظهار رضایت سفیر ژاپن از روند احیای دریاچه ارومیه
یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۵

به نقل از سایت خبری زیست بوم سفیر ژاپن در ایران در بازدید از طرح های احیای دریاچه ارومیه از روند اجرای این طرح ها ابراز رضایت کرد.
به گزارش ایرنا، هیرویاسو کوبایاشی که روز سه شنبه به همراه نماینده دفتر عمران سازمان ملل متحد از طرح های احیای دریاچه ارومیه در شهرستان بناب بازدید می کرد ، در جمع خبرنگاران هدف از این سفر را پیگیری نتایج پروژه مشترک ژاپن با کمک UNDP برنامه عمران سازمان ملل متحد اعلام کرد.
وی با بیان اینکه هدف کلی این طرح کمک به فرآیند احیای دریاچه ارومیه است، گفت: از نتایج به دست آمده راضی و خرسندم.
کوبایاشی افزود: بیشتر از این موضوع خوشحالم که میزان بالای مشارکت مردم را می بینم و احساس می کنم در مسائل مرتبط با محیط زیست مردم مشارکت دارند.
وی به کمک یک میلیون دلاری دولت ژاپن به احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: با توجه به تأکید رئیس جمهوری ایران برای حفظ محیط زیست و احیای دریاچه ارومیه با همکاری دفتر سازمان ملل متحد تصمیم گرفتیم این کمک را در سه نوبت پرداخت کنیم.
کوبایاشی در ادامه صحبت های خود با اشاره به دوستی هزار ساله مردم ایران و ژاپن ، تأکید کرد: سران ۲ کشور براساس همین دوستی خواهان ادامه همکاری و ارتباط دو جانبه هستند.

Hundreds of white pelicans fly over Farmington Bay on Wednesday, August 5, 2015.
سفیر ژاپن و همراهانش در این سفر از کارگاه کارآفرینی زنان روستایی و یک مزرعه کشاورزی کاشت محصولات هیبریدی و زودرس در شهرستان بناب بازدید و جزئیات طرح ها را بررسی کردند.
کوبایاشی شب گذشته هم در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی در رابطه با وضعیت طرح های احیای دریاچه ارومیه گفت و گو کرد.
دولت ژاپن در اجرای پروژه‌های مربوط به احیای دریاچه ارومیه در ۳۳ روستای استان آذربایجان شرقی واقع در حاشیه این دریاچه مشارکت می‌کند .
طرح نجات دریاچه اریومه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به عنوان یکی از اولویت ها و وعده های رئیس جمهوری مورد توجه ویژه قرار گرفته است و در سال جاری شاهد تثبیت روند کاهشی آب این دریاچه بودیم .
دریاچه ارومیه دومین دریاچه شور جهان است که در ۲۰ سال گذشته با بحران شدید کم آبی مواجه شده و از پهنه ۵۷۰۰ کیلومتری آن در مهرماه سال گذشته تنها حدود ۱۰ درصد باقی مانده بود.
پیش از این بحران، میزان آب موجود در دریاچه ارومیه تا ۳۲ میلیارد متر مکعب نیز رسیده بود و در تراز اکولوژیک ۱۲۷۴٫۱ متری دریاچه ارومیه از سطح دریاهای آزاد، میزان آب نزدیک به ۱۴ میلیارد متر مکعب بوده است.

ارسال شده در دسته بندی نشده